Halaman

Jumaat, 23 Disember 2011

KATA-KATA HIKMAH


Hidup memerlukan PENGORBANAN . . .
Pengorbanan memerlukan PERJUANGAN . . .
Perjuangan memerlukan KETABAHAN . . .
Ketabahan memerlukan KEYAKINAN . . .
Keyakinan menentukan KEJAYAAN . . .
Kejayaan pula akan menentukan KEBAHAGIAAN . . .

Jika benar bagai dikata,

Aku harus BERKORBAN . . .
Korbankan kasih yang ku pendam . . .

Aku harus BERJUANG . . .
Berjuang mendapatkan hak aku . . .

Aku mesti TABAH . . .
Tabah dalam menempuh ujian . . .

Aku mesti YAKIN . . .
Yakin dengan kasih sayang Tuhan . . .
Yang akan memberikan yang terbaik untuk aku . . .
Kerana Dia sayangkan setiap hamba-Nya . . .

Aku mesti BERJAYA . . .
Kerna kejayaan menentukan hidup ku . . .
Beroleh sebuah KEBAHAGIAAN . . .

Tapi hakikatnya . . .

Mampukah aku . . .
Untuk BERKORBAN dan BERJUANG . . .
Dengan penuh KETABAHAN dan KEYAKINAN . . .
Bagi menmperoleh KEJAYAAN serta KEBAHAGIAAN . . . ?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork